Mən dizəcliyəm
آزربايجان اوغلو(آتام توركدي ، اؤزيم توركم ، آنام تورك)
نويسندگان
اورمو گولي ياديميزدا !!!

كشاورزان 600هزار هكتار از اراضي اين استان از فعاليت بازمانده اند.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي گفت: پسروي درياچه اروميه موجب شور شدن آب چاه هاي اراضي كشاورزي اطراف و تهديدي براي فعاليت كشاورزي در آن شد.

مسعود محمديان افزود: 600هزار از اراضي استان در حاشيه درياچه واقع شده است كه شهرستان هاي ملكان، بناب، عجبشير، آذرشهر و شبستر از اين جمله هستند و زارعان آنها از فعاليت بازمانده اند. وي گفت: بادهاي نمكي حاصل از اين پسروي، خطري جدي براي كشاورزان است، به همين خاطر استفاده بهينه از آب، رها كردن مابقي آب به درياچه و جلوگيري از كشاورزي در حاشيه درياچه از سوي كارشناسان و مسوولان سازمان، به كشاورزان توصيه شده است.

به گزارش ايسنا، محمديان ضمن بازگو كردن هدف استفاده از آب درياچه اروميه، ياداور شد: بيشترين فعاليت هاي حوزه اب و خاك سازمان در حاشيه درياچه اروميه است كه به نوعي با هدف استفاده بهينه از آب انجام مي شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي با اشاره به متوسط بارندگي در استان، ادامه داد، متوسط بارندگي در استان 250 ميلي ليتر است و به عنوان يك استان نيمه خشك محسوب مي شود و با توجه به اين كه در دو سوم از اراضي استان زراعت ديم انجام مي شود، به بارندگي وابستگي داشته و در صورت فقدان بارندگي، خسارت مي بينند.

وي افزود: خرد بودن اراضي كشاورزي استان نيز از مشكلات بزرگي است كه راهكارهايي از قبيل مكانيزه كردن و توسعه شبكه هاي آبياري و... براي برطرف كردن اين مشكل انديشيده شده است.

محمديان با مهم دانستن فعاليت هاي ترويجي، تاكيد كرد: اقدامات ترويجي و اجراي قانون جلوگيري از خرد شدن و يكپارچه سازي اراضي در رفع اين مشكل براي كشاورزي استان موثر خواهد بود. درياچه اروميه كه بزرگترين درياچه شور جهان شناخته شده است به دليل خشكسالي هاي پي درپي سال هاي اخير در حال از دست دادن تراز ابي خود است و گفته مي شود با ادامه روند تبخير تا پايان امسال تراز اين درياچه به پايين ترين حد خود در يكصد سال گذشته خواهد رسيد. " روزنامه جام جم مورخ 1390/11/8"

________

اورمو گونون ديليندن

يامان فلك منه وفا قيلمادي

بير كس منيم وفاداريم اولمادي

من آغلاتديم ، من گولدوردوم دوستلاري

دوستلار منيم هواداريم اولمادي

من گئديرم منيم يئريم بوش اولسون

ياخشي دوستلار هر دياردا خوش اولسون

                                           شئعر:  آيدين معظمي

[ جمعه 7 بهمن 1390 ] [ 10:05 ] [ dalğa ]
درباره وبلاگ

Mən fəxər elirəm ki Azərbaycanı yam